شهیـــد محمـــــد حسیــــن زاده نوری

بسیج مسجد کاظمبیک بابل
شهیـــد محمـــــد حسیــــن زاده نوری

آنچه ملاحضه می فرمائید در مورد شهید والا مقام محمـــــد حسیــــن زاده نوری از بسیجیان پایگاه علی بن ابیطالب ع مسجد کاظمبیک بابل است که به همت اعضای واحد دانش آموزی این پایگاه پژوهش و ارائه شده است . انشاءالله مورد قبول قرار گیرد.
نام پدر : غفور
تاریخ تولد : 1346/06/26
تاریخ شهادت : 1364/11/23
محل تولد : بابل
گلزار ارامگاه معتمدی بابل
نحوه شهادت : اصابت ترکش خمپاره به سر
محل شهادت : کارخانه نمک فاو - بصره-عملیات والفجر 8

بایگانی

زندگی نامه شهید محمد حسین زاده نوری

شنبه, ۲۷ تیر ۱۳۹۴، ۰۴:۰۶ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم
شهید محمّد حسین زاده نوری فرزند مشهدی غفور یکی از پیروان پاک و صدّیق امام حسین(ع) در تاریخ 26/6/46 در خانواده زحمتکش و دوستار اهل بیت(علیهم السلام) در شهرستان بابل متولّد و در همان دوران کودکی همراه برادر بزرگترش باری سرنگونی رژیم طاغوت شرکت فعّال داشت تا آنجا که روزی مأموران شاهنشاهی با همین سنّ کم (امّا فعّال) تعقیب کردند و برای اینکه به دست مأمورین نیافتد در نزدیکی مسجد کاظمبیک بابل به یکی از منازل پناه می برد و همچنین پس از پیروزی انقلاب اسلامی با برادران کمیته و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همکاری فعّال داشت و در دوران دفاع مقدّس که ابتدا سنّ او اقتضای جبهه نمیکرد او به همراه دوستانش در نگهبانی از شهر به عنوان بسیجی همکاری می نمود.
بعضی اوقات به همراه دوستان شهیدش به مزار شهیدان در آرامگاه می رفت تا جایی که در داخل قبر ناله و زاری و استغفار می کردند و به محض اقتضای سنی به میدان نبر رفتند و ابتدا به کردستان در شهر مریوان به مدت سه ماه انجام وظیفه نموده و پس از آن به مدت سه ماه جنوب کشور در لشکر25کربلا حضور پیدا کرده و بار سوم در منطقه جنوب همین لشکر در گردان حمزه سیدالشهدا(علیه السلام) به عنوان تیربارچی در عملیات والفجر8 در فاو شرکت نموده و در این عملیات دوبار شرکت فعال داشته و مرحله سوم در تاریخ23/11/64 ساعت 4:30 صبح به وسیله ترکش توپ در نزدیکی نمک فاو به شهادت رسید.
                              والسلام...

۹۴/۰۴/۲۷ موافقین ۰ مخالفین ۰
میثم میثم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی